פרסומים ומחקרים נוספים

 " למד יותר. תדע יותר. תבחר טוב יותר. "

להלן תמצא מספר משאבים שיעזרו לך ולבני משפחתך להבין טוב יותר את נושא הזיהום החשמלי ,מקורותיו, גורמיו והשלכותיו על בריאותך ובראות בני ביתך.

הפרעות קשב וריכוז

ADD הן ראשי-תיבות באנגלית של Attention Deficit Disorder (כלומר, הפרעת קשב וריכוז),  

ADHD הן ראשי תיבות של Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (כלומר, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות). אלו הפרעות התנהגותיות המאובחנות לרוב בתקופת הילדות, ומופיעות לרוב אצל בנים יותר מאשר בנות.

מצבים אלו מאופיינים בחוסר יכולת להקדיש תשומת לב לדבר נתון, אימפולסיביות רבה, ובמקרים מסוימים היפראקטיביות.

למידע נוסף, בקר בערך הרלוונטי בוויקיפדיה בעברית

אסטמה ואלרגיות בקרב תלמידים ומורים

"שמנו לב לשינויים מאז שהותקנו המסננים."

שאר סבראג'יה, אחות רשומה, האחות המחוזית, מלרוז-מינדורו.

בשנים שלפני המסננים היו מספר ילדים שנזקקו לטיפולי אינהלציה באביב ובסתיו בגלל הקצרת (אסטמה) ממנה סבלו. רבים מהם אף נזקקו לטיפולי מרסס (Nebulizer) פעם או פעמיים ביום בשעות ביה"ס. בשנה האחרונה, לעומת זאת, לא נאלצתי לתת אף לא טיפול מרסס אחד, ומתוך 37 התלמידים הזקוקים למשאפים, רק שלושה מהם המשיכו להשתמש בהם, ורק לפני שיעורי חינוך גופני.

המורים מעידים שהם פחות עייפים ותשושים. חוש הריח שלי חזר. איבדתי אותו למשך שלוש שנים והרופאים אמרו שזה באשמת האלרגיות שלי.

נראה שלתלמידים יש יותר אנרגיה והם פחות עייפים. חלק מחברי הצוות שנהגו לפקוד בקביעות את משרד הרופא כדי לטפל באלרגיות שלהם, לא היו צריכים לקחת תרופות או לקבוע תור לטיפול מכיוון שבעיותיהם התמתנו מאוד. תלמידים שאובחנו כסובלים ממיגרנות סובלים כיום פחות או אף לא סובלים בכלל. ככלל, אני סבורה שבריאותם של צוות המורים והתלמידים השתפרה מאוד מאז שהותקנו המסננים.  

אסטמה ואלרגיות בקרב תלמידים ומורים – שנתיים לאחר התקנת המסננים. 

שאר סבראג'יה, אחות רשומה, האחות המחוזית, מלרוז-מינדורו.

 14.1.05

שנתיים לאחר התקנת מסנני אלקטרו גארד

"אני האחות המחוזית של בית-הספר כבר חמש-עשרה שנים. המסננים הותקנו בבית-הספר לפני כשנתיים ונותרו במקומם מאז. לדעתי המקצועית, הצוות המנהלי והאקדמי נהנים כיום, ולמעשה מאז שהותקנו המסננים, מבריאות טובה הרבה יותר. ניתן לבדוק ולוודא זאת על-ידי עיון ברישומי היעדרויות בגין מחלה שמנהל ביה"ס.

התלמידים חולי הקצרת כבר לא זקוקים לטיפולי מרסס, לא סובלים יותר מהתקפים שדורשים טיפולי חירום, ונראה שהם בריאים הרבה יותר. נראה שלהם ולשאר התלמידים יש הרבה יותר אנרגיה והם נמרצים יותר מבעבר.

כל הצהרותיי מהמכתב הראשון עומדות בעינן. לדעתי, מאז שהותקנו המסננים, אנו בית-ספר בריא הרבה יותר.

אם אתם רוצים לנסות בעצמכם, נסו את המסננים לכמה שבועות ותראו אם תרגישו בהבדל".

שאר סבראג'יה, אחות רשומה

האחות המחוזית

"רמות גלוקוז בדם: מחקר גורמים מתאמים." לויד מורגן

נכתב ב-16.6.03 ע"י לויד מורגן, לא פורסם

"אנו מניחים שלא כולם רגישים לרמות שיא של זיהום חשמלי. אנו מניחים שאצל חלק מהאנשים מופיעה תגובה מעין-אלרגית שלא מופיעה אצל אחרים. בנוסף, שמנו לב שאלו שהופכים רגישים לחשמל אף מפתחים עם הזמן רגישות-יתר, בדומה למספר אלרגיות ידועות (כגון עקיצות דבורים).

מסקנה:

המידע המוצג כאן מוביל למסקנה שרמת הגלוקוז בדמו של הנבדק משתנה בעת חשיפה לחשמל מזוהם. בנוסף, אצל 2 מתוך כל 3 אנשים, רמת הגלוקוז הדם משתנה על ידי חשמל מזוהם. אנו מאמינים שקיים מספיק מידע שיצדיק פתיחת במחקר רשמי על מנת לקבוע אם חשיפה לשדות חשמל מזוהם אכן מעלה את רמות הגלוקוז בדם של אנשים רגישים. עם זאת, יש לציין שאיננו מאמינים שכולם רגישים לזיהום חשמלי, כמו שלא כולם רגישים לאבקנים, חתולים, ואלרגנים אחרים."

 

שדות שקטים. מאת דונה פישר (2008) 

.Lindlahr Book Publishing – Charles Neophytou & Associates,Australia, ISBN: 978-0-646-48743-4

 קשה להאמין שעד היום, השימוש הנרחב בחשמל, מסממני ההיכר של הציוויליזציה וחלק כה בלתי-נפרד מחיינו, יכול לפגוע ואף להרוג את אלו הנמצאים בסביבתו. אך אין הכרח שיהיה כך, טוענת דונה פישר, בתנאי שייערכו מדידות מדעיות מדויקות כדי לקבוע מתי בדיוק חשמל הופך "מזוהם" וגורם למחלות ומוות. ידוע כיום שסרטן השד ולוקימיה בילדים עלולים להיגרם על ידי חשיפה במינונים קטנים לקרינה אלקטרומגנטית. דונה פישר מספרת לנו על שיעור גדל והולך של הופעת צברי סרטן, ומייעצת לנו להתמודד עם הרשויות המסכנות את חיי תושביהן.

הניסיונות לטייח את צברי הסרטן ואת הקשר בינם ובין קרינה אלקטרומגנטית עשוי להיות ניסיון הטיוח הגדול ביותר מאז שחברות הטבק הוציאו ביליוני דולרים כדי להכחיש את הקשר בין סרטן ועישון.

 

הגוף החשמלי: אלקטרומגנטיות וייסוד החיים. מאת ד"ר רוברט א. בקר וגארי סלדון (1985)

בספרו שובר המוסכמות, הרופא רוברט א. בקר, חלוץ בתחום המדע הביואלקטרי, מלקט ומציג מידע מרתק לגבי האופן שבו חשמל יכול לשמש למטרות ריפוי, ובכך קורא תיגר על ההבנה המסורתית, המכניסטית, של הגוף האנושי.

זהו סיפור צבעוני ושנוי במחלוקת של מחקר מקיף, פוליטיקה מדעית ורפואית, ותגליות פורצות-דרך שמאפשרות הצצה לאפשרויות חדשות למלחמה במחלות ולרתימת כוחות הריפוי של הגוף עצמו.

ניתן למצוא את הספר באתר אמזון:

 

זרמים צולבים: סכנות זיהום החשמל: ההבטחה של האלקטרו-רפואה. מאת ד"ר רוברט בקר וג'רמי פ. טרצ'ר (1990)

ד"ר בקר מספר על הופעתה של הרפואה האלקטרומגנטית שמבטיחה לגלות את סודות הריפוי ואת התפשטותו של זיהום החשמל כאיום סביבתי ברור. הוא מפרט על יעילותן של שיטות ריפוי אלטרנטיביות שעושות שימוש במערכות הריפוי החשמליות הפנימיות של הגוף, ומזהיר שאנו מושפעים לרעה על-ידי קווי מתח, מחשבים, תנורי מיקרוגל וצלחות לווין.

 ניתן למצוא את הספר באתר אמזון:

גירוי חשמלי ואלקטרו-פתולוגיה. מאת ג'יי. פטריק ריילי (1992)

ג'יי. פטריק ריילי (1992), הוצאת אונ' קיימברידג', Cambridge ISBN 0-521-41791-0.

מן הביקורות: "… שללא ספק יהפוך לטקסט חובה לגבי השפעות קצרות-הטווח של חשיפה לחשמל, הן מכוונת והן מקרית." – Micro Wave News.

"הספר כתוב טוב וקל לקריאה. הוא מכיל איורים רפואיים מצוינים, והכותב מבאר מצוין משוואות, טבלאות, איורים, וגרפים, ומסביר טוב מאוד את הקשר בין הנתונים שהם מציגים לבין המערכות הפיזיולוגיות לה הם מתייחסים… מקור מצוין שיהיה יעיל מאוד למהנדסים, רופאים חוקרים, או למפעילי ציוד רפואי. בנוסף, ספר זה יהווה מקור משני מצוין עבור תלמידים בתארים מתקדמים הלומדים על הקשר בין חשמל ובין רפואה. – וויליאם נאו, הנדסה לביולוגיה ורפואה.

ניתן למצוא את הספר באתר אמזון:

ביוחשמל יישומי: מגירוי חשמלי לאלקטרו-פתולוגיה. מאת ג'יי. פטריק ריילי (1998)

מאת ג'יי. פטריק ריילי (1998), Springer-Verlag New York Inc. ISBN 0-387-98407-0. עיבוד לספרו הקודם של אותו המחבר: גירוי חשמלי ואלקטרו-פתולוגיה (1992).

עיבוד זה מתאר את העקרונות הפיזיקליים וההנדסיים העומדים מאחורי חשיפה לחשמל, עם דגש על תגובות הגוף האנושי. פרק חדש דן בקביעת תקנים לחשיפה לשדות ולזרמים אלקטרומגנטיים. איורי Halftone.

ניתן למצוא את הספר באתר אמזון:

 

המכון למחקר החשמל (EPRI), פאלו אלטו, קליפורניה

המכון למחקר החשמל (Electric Power Research Institute – EPRI) הוא הארגון היחידי בצפון אמריקה העורך ומממן מחקרים רב-תחומיים וארוכי-טווח בנושא קרינה אלקטרומגנטית. כדי להבטיח תוצאות בלתי-תלויות, המכון עורך את מרבית מחקריו במימון מדענים עצמאיים המזוהים עם אוניברסיטאות גדולות, מעבדות מרכזיות וארגוני ייעוץ ידועים, ותוצאות המחקרים מפורסמות בכתבי-עת מקצועיים. בנוסף, את פעילות המחקר של המכון מנחה ועדה מדעית, חיצונית ובלתי-תלויה המורכבת ממומחים."

"בהתאם לאמון הניתן בו ובמחקרים המדעיים שנערכים בו לטובת החברה האמריקנית והעולמית, המכון עקבי בחיפושיו אחר תשובות לשאלות הרבות הקיימות בנושא הקרינה האלקטרומגנטית והשלכותיה על בריאות האדם."

למידע נוסף, קראו את המסמכים הבאים שפרסם המכון:

  • "שאלות נפוצות לגבי קרינה ושדות מגנטיים: היבטים סביבתיים"
  • הערכת ההיבטים הבריאותיים של קרינה אלקטרומגנטית וקרינה בתדרי רדיו – מאמר

בנוסף, המכון למחקר החשמל מציין מקורות מקוונים רבים בעמוד "חבילת המידע לגבי קרינה אלקטרומגנטית, 2008":

 

כמו-כן, קיים עמוד המרכז מחקרים חדשים בנושא הקרינה:

ElectromagneticHealth.org

למידע נוסף ולחוות-דעת של מומחים מרחבי העולם לגבי השלכותיה של הקרינה האלקטרומגנטית על בריאות האדם, בקרו באתר ElectromagneticHealth.org.

NeilCherry.com: ד"ר צ'רי, פרופסור חבר לבריאות סביבתית, אוניברסיטת לינקולן, ניו-זילנד

"ההשלכות האפשריות של קווי מתח גבוה, תנורי מיקרוגל, מכשירי רדאר, תחנות שידורי טלוויזיה ורדיו, וטלפונים ואנטנות סלולאריים הן נושא לדאגה עבור אנשים רבים ברחבי העולם. מבחינת הבריאות הסביבתית, קיימות ראיות שההשלכות הן אמיתיות."

 NeilCherry.com

ארגון הבריאות העולמי

כאן מובאות דעותיו של ארגון הבריאות העולמי לגבי אנרגיה אלקטרומגנטית ונושאים נלווים אחרים: ארגון הבריאות העולמי על שדות אלקטרומגנטיים

הוועדה הבינלאומית לקידום בטיחות בשימוש ובחשיפה לקרינה אלקטרומגנטית

אתר הבית של הוועדה הבינלאומית לקידום בטיחות בשימוש ובחשיפה לקרינה אלקטרומגנטית: http://www.icems.eu/

EMRPolicy.org

EMRPolicy.org: ארגון ללא מטרות רווח הפועל למען קביעת מדיניות ציבורית שקולה בנושא קרינה אלקטרומגנטית.

Diabetes and Electromagnetic Fields – The Evidence

 

he_ILHebrew