חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קרינה ביתית: סוגים וסכנות

ניווט מהיר:

קרינה היא מעבר של אנרגיה בתוך טווח מוגדר והיא נחלקת ל – 3 רמות אנרגיה שונות: קרינה מייננת, קרינה בלתי מייננת וקרינת רדיו – קרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת.

קרינה מייננת –

קרינה בעלת אנרגיה מספקת לשנות מבנה אטום.

הדוגמא הטובה ביותר למכשיר המפיק קרינה מיינת היא קרינה המופקת ממכשירי רנטגן.

קרינה בלתי מייננת –

קרינה אשר נפלטת ממכשיר ואין בה מספיק כדי לשנות את מבנה האטום. הדוגמא הטובה ביותר למכשיר אשר פולט קרינה בלתי מייננת הוא רדיו.

קרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת (נקראת גם קרינת רדיו)

היא פליטת אנרגיה נמוכה הישר מקרינת האור מקרינת הרנטגן ומקרינת גמא.
כל בית אב מחזיק בביתו מכשירים רבים ומגוונים אשר פולטים אנרגיה, חלקם פולטים אנרגיה בלתי מייננת, אך אחרים בהחלט עלולים להוות סכנה לבריאות בני הבית.

על מנת שלא לקחת סיכונים מיותרים, נכון לבצע בדיקת קרינה בבית, כדי להיות סמוכים ובטוחים כי אין כל סכנה.

הכירו את הקרינה הסלולרית
השימוש התדיר במכשירי הטלפון הניידים, הוליד חשש באשר לקרינה המופקת מהמכשירים ומעט פאניקה באשר לבריאות הציבור.

  • בואו נעשה מעט סדר בכל הקשור לקרינה סלולרית ונסביר…

מדוע חשוב לבצע בדיקת קרינה אלקטרומגנטית?

מכשירי הסלולר מאפשרים לאוכלוסייה לנהל תקשורת וזאת באמצעות גלי רדיו.

במכשיר הסלולרי מוצבים מקלט ומשדר, כך ניתן לתקשר עם התחנה הקבועה בסביבה – אותן אנטנות גדולות שהוצבו ע"י חברות הסלולר. בתחנה ישנן אנטנות לקליטה ושידור וכדי שזה יקרה, פולטים מכשירי הטלפון והתחנה קרינת רדיו (קרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת). מכשיר הסלולרי אומנם משדר כמות נמוכה מזו הנפלטת באמצעות התחנה, אך משום שאת מכשיר הטלפון מצמידים אל הגוף, הוא סופג את האנרגיה מאנטנת המכשיר.

השאלה הנשאלת היא, האם קרינת הרדיו הנ"ל אכן גורמת לנזק בבריאות האדם?

אם כך התשובה הנה חד משמעית, רמות גבוהות של קרינה עלולות לגרום לבעיות בריאותיות באמצעות חימום הגוף – השפעות הנקראות אפקטים תרמיים.

בשנת 2011 בוצע דירוג ע"י הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, אז נקבע כי הקרינה הבלתי מייננת אותה פולטים מכשירי הטלפון הסלולריים, היא גורם אפשרי לסרטן.

משום שאין החלטה חד משמעית באשר לאפשרות לפגיעה בריאותית בעקבות השימוש במכשירי הסלולרי, נכון לנקוט במשנה זהירות ולבצע בדיקת קרינה סלולרית.

בדיקת קרינה הפכה לפעולה שבשגרה במסגרת ביקורת בניה, רגע לפני האכלוס על ידי הקבלן וגם על ידי בתי אב רבים החוששים מרמות קרינה גבוהות מהתקן, בין אם בשל תחנות סלולריות הממוקמות בקרבת ביתם (או מקום עבודתם) ובין אם בשל המכשירים הטכנולוגים והסלולריים הרבים אותם הם מחזיקים בביתם.

בדיקת קרינה מקצועית היא בדיקה חשובה עד מאוד, אך את הבדיקה יש לבצע באמצעות חברה מוסמכת ומוכרת בתחום, כזו שלא רק מחזיקה בציוד המתקדם ביותר, אלא יודעת לתפעל אותו באופן הנכון ולבצע בדיקה מהימנה.

אם החלטתם לבצע בדיקות קרינה, פנו לחברה המקצועית ביותר בתחום, רק כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי התוצאות מהימנות.

קרא עוד: ייעוץ קרינה